Start nu met bezorgen!

We maken het je gemakkelijk om aan de slag te gaan in de bezorgsector - met ons alles-in-één platform voor restauranthouders. Kassasysteem, webshop & app en chauffeursapp - alles uit één hand.

Start nu met out-of-home sales
als alternatief in de Coronacrisis!

Als gevolg van de enorme beperkingen in de horeca tijdens de huidige crisis, staan ​​restaurants voor de uitdaging om omzet te blijven genereren en alternatieve bedrijventerreinen uit te breiden. Overschakelen naar de bezorg- en afhaalactiviteiten is een manier om uw restaurant winstgevend te houden.

We bieden je een alles-in-één platform waarmee je gemakkelijk in de bezorgbranche kunt stappen - en dat alles binnen zeer korte tijd. De exploitatie van een bezorgdienst biedt u de kans om een ​​permanente tweede pijler veilig te stellen en duurzame voorzieningen te treffen voor de toekomst. Bezorging en afhalen zal de komende jaren een groeiende markt blijven.

We laten u een eenvoudig 10-puntenplan zien dat u een overzicht moet geven van het opzetten van een bezorgbedrijf.
Daar gaan we!

Met het All-in-One platform van
SimplyDelivery kun je
 nu in de kortst
mogelijke tijd aan klanten leveren!

Eigen webshop

  • Bestelwinkel geoptimaliseerd voor bezorging van eten
  • 0% commissie
  • Geoptimaliseerd voor alle apparaten
  • Professionele sjablonen aangepast aan uw ontwerp
  • Online betaalmethoden - contactloos
  • Artikelwijzigingen in real-time

POS-systeem

  • Kassasysteem in de cloud
  • Alle bestellingen in één systeem
  • Bezorgportaal-verbinding - niks meer overtypen
  • Statistieken - alles in één oogopslag met één klik
  • Kortingen en coupons - gemakkelijke verkooppromotie

Bestuurders-app

  • Geoptimaliseerde levertijden door automatische chauffeurstoewijzing en planning
  • App voor iOS en Android
  • Start de navigatie met één klik
  • Efficiënt gebruik van personeel
  • Schikkingen - een overzicht van het beschikbare geld

 

Zo werkt het:
van restaurant naar bezorgbedrijf in 10 stappen

1 De beslissing om over te stappen

Jouw restaurant moet gesloten blijven en weet je niet wat u nu moet doen? Dan zijn er op dit moment maar een paar opties. Sluit af en wacht tot de situatie is opgelost of probeer alle middelen om de werkzaamheden gaande te houden. Een oplossing hiervoor is bezorgen en afhalen . Onze klanten hebben al laten zien dat een investering in hun eigen bezorgservice op lange termijn loont. Als je jouw gasten wilt behouden, moet je ofwel de bestaande bezorgservice uitbreiden of er een nieuwe verkoopkans mee ontdekken. Deze beslissing moet echter niet lichtvaardig worden genomen.

Stel jezelf onder andere vragen als:

  • Heb ik voldoende financiële middelen om mijn producten vers te houden? Kan ik wat extra budget vinden om te investeren in de marketing van de bezorgdienst?
  • Zijn mijn medewerkers bereid om onder bepaalde omstandigheden andere taken op zich te nemen?
  • Beschik ik over de infrastructuur en chauffeurs om eten te bezorgen?

Wij bieden jou een compleet kassasysteem met webshop tegen een eerlijk prijsmodel! Lees hier meer over ons aanbod »

2 Wat zijn de wettelijke vereisten?

Als restaurateur die wil bezorgen, hoef je niet aan andere wettelijke eisen te voldoen dan bij de reguliere huiscatering. Let echter op de voorgeschreven Infectiebeschermingsverordening en de individuele COVID-19-maatregelen van de deelstaten. Het kan bijvoorbeeld zijn dat na een bepaalde tijd de uitgifte en verkoop van alcoholische dranken wordt verboden. Let ook op de veiligheidsmaatregelen op het gebied van hygiëne en voedselbereiding voor jouw medewerkers en klanten.

3 Welke producten bied ik aan?

Er zijn een paar punten waarmee je rekening moet houden bij het bezorgen van voedsel:

  • Jouw producten hoeven niet eenvoudig te vervaardigen te zijn, maar eenvoudig te verzenden.
  • Bied geen producten aan die onderweg snel uit elkaar vallen en dan minder smakelijk bij de klant aankomen.
  • Heb je altijd veel waarde gehecht aan de presentatie van jouw gerechten in jouw restaurant en gewerkt met filigraan decoraties? Moeten sommige van jouw gerechten op een bepaalde temperatuur zijn om hun optimale smaak te ontwikkelen? Dan kun je ze beter buiten het bezorgmenu laten staan, anders voldoen ze niet aan jouw wensen of die van je klanten.
  • Begin met een klein menu. Bekijk welke producten het in het verleden goed hebben gedaan en welke voedingsmiddelen goed zijn voor verzending. Dat is genoeg om je op weg te helpen!
  • Niet te vergeten: kijk hoeveel product je je momenteel kunt veroorloven en laat de verse truffels, die duur zijn, weg.
  • Hieronder valt ook: Let op de verkoopprijzen van jouw producten. Met de veelheid aan concurrentie in de bezorgdienst en de huidige financiële verliezen bij veel huishoudens, krijgen prijs intensieve producten nauwelijks een kans.
4 Wat heb ik nodig voor de levering van de producten?

Idealiter zou je de volgende punten moeten overwegen:

  • Het verpakkingsmateriaal en de transportcontainers moeten de temperatuur van de etenswaren redelijk goed kunnen houden - of het nu warm of koud is.
  • Als het op de een of andere manier mogelijk is, let dan op het gebruikte verpakkingsmateriaal ondanks de huidige situatie en vermijd plastic - duurzamere oplossingen zijn populair.
  • Om je eten bij de klant te kunnen bezorgen, heb je natuurlijk een chauffeur en voertuigen nodig(zie punt 6)
  • Het contactloos bezorgen en overhandigen van maaltijden is momenteel erg belangrijk. Denk tegelijkertijd aan het aanbod van meerdere betaalmogelijkheden zoals PayPal of creditcard, waarmee je direct contact met de klant kunt vermijden.
5 Aan wie bezorg ik mijn eten? Perimeter / verzorgingsgebied

Hier moeten we natuurlijk onderscheid maken tussen stad en platteland. In de stad kan een straal van 10 km gemakkelijk leiden tot een reis van 30 km en dus een onhoudbaar lange levertijd. Kies daarom eerst voor kleinere oppervlakten en dus voor snelle levertijden. Omdat de klant soms 15 minuten snellere levertijd nodig heeft. Merk je dan dat je je levertijden toch goed kunt houden, dan kun je razendsnel je gebied in ons systeem uitbreiden - met behulp van postcodes of je eigen omtrektekeningen. Deze wijziging wordt dan automatisch gesynchroniseerd in de winkel. Precies andersom: als je merkt dat je je omtrek te breed hebt gemaakt, maak deze dan kleiner. Probeer jouw levertijd op 30-45 minuten te houden.

6 Hoe bezorg ik mijn eten? Met de auto, fiets of e-bike?

Op basis van de geselecteerde straal en jouw bedrijfsgebied (zie punt 5) ligt het kiezen van het juiste voertuig vaak voor de hand.

Op het platteland is het logischer om een ​​auto te gebruiken om snel lange afstanden te kunnen afleggen. Het voordeel van bezorgen met de auto is dat het eten over grotere afstanden beter beschermd en sneller kan worden afgeleverd.

In de stad is een scooter of e-bike vaak de beste manier om het soms (nog) drukke verkeer te vermijden en levertijden kort te houden. Omdat niet iedereen een e-bike ter beschikking heeft, werkt deze natuurlijk ook met een fiets met bijbehorende tas. Let ook op: de "wildere" rijstijl of grotere afhankelijkheid van het weer kan ertoe leiden dat het voedsel uit elkaar valt of sneller afkoelt. (zie punt 3) Als je geen eigen bezorgers hebt, kun je ook gebruik maken van koeriers, die nu in bijna heel Nederland beschikbaar zijn.

7 Hoe verkoop ik mijn producten?

Bezorgportalen zoals Thuisbezorgd doen natuurlijk veel marketing voor zichzelf en bieden de eindklant veel gemak. Het probleem voor de restaurants? Jouw restaurant kan gemakkelijk verdwalen in de massa aanbiedingen. Bovendien moet je rekening houden met lange activeringstijden of lang wachten op wijzigingen. Daarnaast kost intensieve marketing veel geld en is de commissie die je per bestelling aan de bezorgportalen betaalt hoog.

Het hebben van een eigen winkel biedt daarentegen het voordeel dat je zelfstandig kunt reageren . Je kunt flexibel producten activeren of deactiveren, bezorggebieden aanpassen en nog veel meer. Je hebt het in je hand! Je moet natuurlijk meer letten op de zichtbaarheid van je winkel (zie punt 8) .

Maar hoe richt je je eigen winkel op? Geen probleem met SimplyDelivery . We bieden je professionele sjablonen, die we voorzien van jouw logo en kleuren. Onze webshop is uiteraard geoptimaliseerd voor alle apparaten en staat ook direct in verbinding met het kassasysteem. En als je besluit jouw producten op twee manieren te verkopen (je eigen winkel en bezorgportaal), is dat ook geen probleem. We bieden een directe interface met veel bezorgportalen, zodat de bestellingen rechtstreeks in het systeem gaan en je niets met de hand hoeft in te typen.

Lees nu meer over onze aanbiedingen . 

8 Hoe kan ik mijn klanten informeren over de bezorgservice?

Enerzijds heb je natuurlijk de mogelijkheid om potentiële klanten te informeren over directe mail en mededelingen in uw restaurant. We bieden onze klanten hiervoor een sjabloon aan die we snel kunnen aanpassen naar hun behoeften. Vraag ernaar.

Maar internet biedt vooral veel mogelijkheden om potentiële klanten te werven. Informeer bijvoorbeeld jouw vaste restaurantklanten via uw social media kanalen en website . Of geef advertenties weer op Google Ads om nieuwe klanten te activeren. Het kan ook handig zijn om te schrijven naar klanten wiens e-mailadres u in jouw reserveringssysteem heeft.

9 Waar moet ik op letten bij de klant?

Ook met de contactloze bezorging die wij aanbieden in ons webshop systeem kan jouw bezorger zorgen voor een fijne klantbeleving en aandacht door bijvoorbeeld veilige kleding te dragen met jouw branding (fietshelm e.d.) en bezorgverpakkingen met jouw logo te overhandigen. .

Nog een idee om de klant een goede ervaring te bieden, afgezien van het heerlijke eten dat wordt bezorgd: bevestig een visitekaartje met een handgeschreven bedankje - dit alles laat de indruk achter: "Dit restaurant of deze bezorgdienst is dankbaar voor mijn bestelling en biedt me er een super service aan". Een flyer met een kortingsaanbieding voor de volgende bestelling is ook volkomen logisch.

Trefwoordkorting: zelfs als kortingen in deze periode moeilijk lijken, bieden ze nog steeds een goede stimulans voor potentiële vaste klanten. Belangrijk: bereken vooraf de kortingen!  Zou het geen financiële stimulans moeten zijn? Geef dan misschien een gratis product dat goedkoop te produceren is, bijvoorbeeld pizzabroodjes of kappa maki. Er zijn bijna geen grenzen aan je verbeeldingskracht. Kijk wel goed naar de bestelling: als iemand bijvoorbeeld alleen vegetarische producten bestelt, zijn pizzabroodjes met salami misschien niet het juiste product om cadeau te doen.

10 Continue vervolgcontroles

Terwijl je de mogelijkheid hebt om directe feedback te krijgen van je klanten in het restaurant, is dit natuurlijk een beetje anders met de bezorgservice. Bekijk daarom jouw beoordelingen op de relevante portalen zoals Google. Krijg je klachten over het koud aankomen van de leveringen? Controleer dan nogmaals het verpakkingsmateriaal en de levertijd. Zijn de leveringen vaker te laat? Kijk nog eens naar de bezorggebieden, misschien is het gebied nog te breed. Met onze SimplyDrive- chauffeurs-app kun je rondleidingen en chauffeurs efficiënt beheren.

Bedenk wel: een klant bestelt opnieuw als hij tevreden is met de levering en de service. Let daarom op de kwaliteit van jouw bezorgservice!

Kies de modules die jij nodig hebt!

Dankzij de modulaire opbouw kan je precies de modules kiezen die van toepassing zijn. Heb je er later meer nodig? Geen probleem!

Deze ondernemers werken al succesvol met ons samen

Vraag nu een vrijblijvende offerte en demo-versie aan!

Heb je vragen of wil je een offerte voor jouw bedrijf?


Ik accepteer de voorwaarden en heb kennis genomen van de regelgeving inzake gegevensbescherming. Naar het privacybeleid
* Verplicht veld