5 marketingideeën voor meer omzet en succes voor jouw bezorgbedrijf of restaurant

De Corona-tijd en de sluiting van de restaurants was voor veel ondernemers een grote uitdaging. Als klanten niet meer naar je restaurant mogen komen, moet er opnieuw worden nagedacht om toch omzet te genereren. Veel restauranthouders zijn begonnen met bezorgen en denken nu meer na over online marketing.

Na lang wachten is de horeca in Nederland eindelijk heropend en keert de normaliteit terug. Het is nu des te belangrijker om de aandacht op jouw restaurant of bezorgbedrijf te vestigen en te investeren in de juiste marketing - de concurrentie is namelijk hevig.

Daarom is het voor elke ondernemer belangrijk om een ​​passende marketingstrategie te kiezen zodat jouw onder de aandacht wordt gebracht. Er zijn veel ideeën voor de marketing die gebruikt kunnen worden voor jouw restaurant of bezorgdbedrijf. Wij adviseren een combinatie van online en offline maatregelen. Het doel is om het aantal gasten en bestellingen te vergroten, het gemiddelde bestedingsbedrag te verhogen , meer vaste gasten aan te trekken en aanbevelingen te ontvangen.

In het volgende gedeelte hebben we 5 marketingideeën die jou zullen helpen de aandacht op jouw restaurant of bezorgdbedrijf te vestigen en meer omzet te genereren.

Website & webshop om online bestellingen te verhogen

Met je eigen website kun je je onderscheiden van de concurrentie zodat je nieuwe klanten kan winnen. Een goede homepage zou de basis moeten zijn voor elk bedrijf. Voor klanten is de website vaak het eerste aanspreekpunt om een ​​eerste indruk te krijgen en de menukaart te bekijken.

Daarnaast is het belangrijk om een eigen moderne webshop te hebben , waarmee klanten snel en gemakkelijk online kunnen bestellen . Ons webshopsysteem en de iOS- en Android-app zijn speciaal afgestemd op de wensen van bezorgdiensten en restaurants. Door onze jarenlange ervaring in eCommerce bevat onze webshop alle functionaliteiten die nodig zijn voor een succesvol verkoopplatform. Je kunt diverse functies gebruiken, zoals banners met voucheracties om de verkopen in de webshop te promoten en een eigen klantenbestand op te bouwen.

Google- en Facebook-advertenties om nieuwe klanten te genereren

Met Google- en Facebook-advertenties kan je  potentiële nieuwe klanten bereiken die jouw bedrijf nog niet kennen en bestaande klanten die al een tijdje niet zijn geweest zijn opnieuw activeren. De doelgroepspecifieke advertentieformaten stellen je in staat om precies de juiste doelgroep in de buurt van jouw horecabedrijf aan te spreken. Zo vergroot je de zichtbaarheid van je bedrijf, haal je meer gasten naar je restaurant of vergroot je het aantal online bestellingen via je webshop.

Google Mijn Bedrijf voor een betere ranking in de zoekresultaten

Veel klanten zoeken op Google naar een goed restaurant of bezorgdienst bij jou in de buurt. Om gevonden te worden op Google dien je een Google Mijn Bedrijf account te hebben . Om een ​​passende ranking in de zoekresultaten te krijgen, moet je profiel ook goed worden onderhouden. Er moeten passende foto's, een telefoonnummer, de juiste openingstijden en een heleboel andere informatie toegevoegd worden.

Potentiële nieuwe klanten letten ook goed op beoordelingen voordat ze een (bezorg)restaurant kiezen. Met onze QR-codefunctie op de kassabon kan je de gasten actief aansporen om een ​​positieve review over jouw zaak achter te laten. Daarnaast kun je een waardebon creëren door bijvoorbeeld gasten een voucher te laten ontvangen nadat ze een review hebben ingestuurd.

Instagram voor meer bereik

Sociale platforms zoals Instagram worden tegenwoordig nog steeds erg onderschat. Veel gasten gebruiken Instagram elke dag en kijken vooraf naar het (bezorgd)restaurant en het eten dat zij aanbieden. Je kunt Instagram voor jezelf gebruiken en bijvoorbeeld je menukaart en foto's van je gerechten delen op je profiel.

Bij Instagram is de beeldkwaliteit erg belangrijk . Afbeeldingen zorgen ervoor dat volgers meer zin krijgen om eten te bestellen of om te reserveren in jouw restaurant. Gebruik ook relevante hashtags waarmee je gevonden wilt worden. Naast berichten in je feed, moet je ook regelmatig gebruik maken van de mogelijkheid om verhalen te delen die slechts 24 uur online zijn. Verhalen zijn bijvoorbeeld geschikt voor kortlopende campagnes of informatie over jouw horecazaak. Je kunt jouw bedrijf ook instellen als locatie op Instagram en deze koppelen aan de berichten of verhalen.

Nieuwsbriefmarketing voor klantenbinding

Regelmatig adverteren in de media kost veel geld. Het is daarom sterk aan te raden om je niet alleen op nieuwe klanten te concentreren, maar ook om marketing in te zetten voor bestaande gasten. Daarom mogen nieuwsbrieven niet ontbreken in onze 5 marketingideeën. Nieuwsbrieven zijn een geweldige manier om de loyaliteit van klanten te verbeteren , vertrouwen op te bouwen en nieuwe vaste klanten aan te trekken. 

Je kunt nieuwsbrieven gebruiken om gasten aan te sporen opnieuw te bestellen of het restaurant te bezoeken. Uiteraard kan je  nieuwsbrieven ook combineren met kortingsacties en speciale aanbiedingen.

 

Oudere bijdragen

De beste tips voor het heropenen van jouw restaurant of café
De beste tips voor het heropenen van jouw restaurant of café
Sinds 28 april 2021 zijn de terrassen weer open. ✅ Veel restaurants en cafés mogen begin juni eindelijk weer open! Wij geven jullie daarom de beste tips voor het heropenen van jouw restaurant of café. 🚀
// verder lezen
De Horeca trends van 2021 - een toekomst na (met) Corona
De Horeca trends van 2021 - een toekomst na (met) Corona
Lockdown, omzetverlies, gedwongen sluitingen en steunpakketten, waarvan sommige slechts in beperkte mate hielpen: 2020 was een bepalend jaar voor de horeca en de wereldeconomie als geheel. De vraag is: wat heeft zich door deze omstandigheden ontwikkeld en welke trends zullen ons in 2021 blijven bezighouden?
// verder lezen
10 tips voor jouw succesvolle webshop
10 tips voor jouw succesvolle webshop
We weten allemaal dat de afhankelijkheid van de gebruikelijke bezorgportalen tegenwoordig groot is. Dit heeft echter ook tot gevolg dat bedrijven omzet mislopen door de soms zeer hoge provisiebetalingen. Door een eigen goede webshop te hebben kan deze trend worden tegengehouden. We hebben hier 10 tips voor een succesvolle webshop op een rijtje gezet.
// verder lezen